
Siva eminenca v ozadju (malo za šalo, malo zares).
Univerzalna slikarska podlaga.
Grund.
Primer.
Premaz, ki poskrbi za dobre oprijeme barve na podlago.
Tisti, ki se ga ne vidi, a lahko bistveno vpliva na celoten slikarski podvig. Ne podcenjujte dobre slikarske podlage. Dobra podlaga je vse. Če boste poskrbeli za ta del, se lahko kasneje izognete marsikateri težavi, slabi volji in dodatnim stroškom.
KAKO DELUJE?
Današnji akrilni gesso ali univerzalna akrilna podlaga je variacija različice gessa. Akrilni gesso je mešanica belega pigmenta, polnila ter akrilnih smol, ki so razpršene v vodi. Podoben je akrilni barvi, a je od nje redkejši. Ko se posuši, oblikuje trden film, površina postane rahlo teksturirana, da se je barva bolje oprime. Zlasti če slikate na platno, imejte v mislih, da je platno tekstil in tekstil vpija – brez njega bi barva poniknila v platno. Kar gesso dela tako uporabnega je to, da ga lahko uporabite na skorajda vsaki površini (tudi na zelo gladki plastiki), ki tako postane primerna za poslikavo.
Večina na lesen okvir napetih platen je danes že premazana z njim in tako primerna za neposredno slikanje - pa vendar: če se vam ob slikanju zdi poraba barve velika, ali da barva ni tako sijoča, intenzivna, morda dodaten sloj gessa ne bi škodil. Danes je izbira podlag res velika - večinoma je gesso bele barve, izbirate pa lahko tudi med črnim (ki je odlična kontrastna podlaga svetlečim, metalnim kontrastnim barvam (kar s pridom izkoriščamo v konceptu Mixed Media) ali prosojnim. Da bo njegov nanos še hitrejši, obstaja tudi različica v spreju.
Nanašate ga s ploščatim čopičem, v odvisnosti od njegove gostote, pa ga lahko tudi redčite - bolj kot je redek, bolj gladka bo z njim premazana površina. Število nanosov gessa je odvisno od tega, kako gladko površino želite in je odvisna povsem od vaših želja. Če želite resnično gladko površino, lahko suh sloj obrusite s finim brusnim papirjem.


